Blogger Backgrounds

Friday, January 27, 2012

Mari mengaji...

Entry ibu nak citer pasal amin punya jadual la nih.. Mengaji dah masuk dalam jadual hidup amin dah la nih... Sebelum ni memangla amin dok ngaji jugak, tapi bukan mengaji, dok p mengacau orang mengaji je.. hehe... La ni, amin dah belajaq baca muqaddam... Jom kita tengok amin baca muqaddam... Amin start mengaji lama dah.. Tapi yang proper (dok diam2 n baca muqaddam sendiri) macam ni kiranya dalam bulan lepas la... Jom kita layan gambaq2 amin mengaji ngan tok...

Ni amin tengah baca iqra'... a, ba, ta.... Amin dah pandai dok bersila dah la nih... Kalau x, sebelum ni x leh nak bersila lagi.. Kaki kurang panjang kot masa tu.... Sejuk hati ibu bila tengok situasi camni.. tapi kadang2 atas papan rehal tu bukan muqaddam, tapi amin yang duduk atas papan rehal tu.. haha..

Penunjuk untuk baca muqaddam mesti pensel warna coz sambil baca, sambil kaler.. haha.. Habis muqaddam amin kaler... Suka hati amin la.. Biasala kan amin, baby baca muqaddam macam tu la.. Sesuka hati je nak buat apa...eh, baby lagi ka?... Toddler dah kot... I like...

Amin tengah pulun dok belajaq iqra' dengan tok... Semoga anak ibu cepat pandai... Ibu doakan amin x mudah jemu dalam belajaq apa pon.. Coz ilmu sgt penting dalam kehidupan kita seharian...

video

Jom kita layan video amin baca muqaddam cara baby.. nanti bila amin tengok ni, mesti amin gelak sendiri tengok gelagat amin... Semoga amin membesar menjadi anak soleh dan sentiasa diberkati Ilahi.. Ibu sayang amin sgt2... ummuuuaaaahhh

2 comments:

  1. nyomel sangat k...rendu amin...hehe

    ReplyDelete
  2. masyaALLAH..tabarokallah. :)
    amin anak yg baik dan soleh.

    ReplyDelete