Blogger Backgrounds

Wednesday, January 18, 2012

Ekspo Pertanian di Parit Buntar

Entry ibu kali ni nak citer pasal kita p Ekspo Pertanian Kebangsaan kat Parit Buntar 2 minggu lepas... Mula2 tu ibu dengaq2 iklan la pasai ekspo pertanian ni.. Lepas tu bila balik rumah tokwan, tokwan ajak p.. Kita pun apa lagi, terus la ke Parit Buntaq.. Lagipon, tokwan dah janji nak jumpa Pak Chaq kat sana... Jom kita layan gambaq2 amin kat sana...

Amin macam biasala, kalau orang ramai2 mana mau jalan sendiri.. Mesti amin nak berdukung je... Tapi bila dah lama2, ibu n bapak pujuk2 suh jalan, baru la mau jalan.. Gambaq ni amin n bapak kat depan pintu gerbang "petting zoo".. Yang bestnya, gambaq tok n tokwan pon ada kat belakang amin n bapak... I like.. Banyak haiwan2 belaan kat sini.. Ada arnab, ostrich n kambing... Kmabing la yang banyak sekali.. Macam2 jenis kambing ada..

Tokwan tengah tunjuk kambing kat amin.. Amin dok takut lagi masa nih.. Jenuhla bapak dukung amin.. hehe

Ni pon tokwan dok tengah terangkan pasal kambing lagi kat amin.. Ni kambing jenis lain plak.. Besaq2 sungguh kambing depa nih...

Masa ni amin dah berani dah.. Siap masukkan tangan dalam kandang lagi.... Nak pegang kambing la tu.. huhu.. Tapi cepat sangat amin masukkan tangan dalam kandang tu, ibu x sempat nak snap.... Berani2 takut la tu amin tu....Janganlah, nanti amin pon jadi busuk cam kambing.. haha... Takpala, untuk bagi amin experience, ibu relakan amin pegang kambing tu..

Kepala apa ni amin?... Kepala seladang kot... Depa awet untuk pameran.. Doktor haiwan banyak la kat sini... Yang bapak n amin dok ni booth Universiti Putra Malaysia...

Ni tok dengan pokok orkid... Tok dengan pokok orkid memang tak boleh dipisahkan.. Tok minat sangat ngan pokok orkid samapi kat belakang rumah tok, ada rumah pokok orkid.. Tapi sejak amin lahir, tok x sempat dah nak pedulikan bunga orkid tok.. Nampak sgt tok sayang amin lebih lagi dari pokok orkid tu.. hehe.. Takpe, lepas ni tok dah boleh teruskan balik minat tok tu coz ada orang akan bantu tok lepas ni..

Ni plak demo ubat aura apa ntah... Ibu kalih2, tengok2 bapak yang ada kat tengah tu... Ibu hairanla bapak dok wat apa tangtu.. amin plak x dak.. Masa tu ibu ngan tok dok tengok orkid... Terus ibu p tanya bapak amin p mana?.. rupa2nya, amin p jalan ngan pak chaq.. Ingatkan pak chaq tak sampai lagi... Ubat aura ni, bila letak botol dalam baju, terus kita jadi kuat.. tengok orang tu naik atas bapak selamba je.. Tapi bila x dak botol tu, jadi x kuat balik la..... Ajaib sungguh botol itu... haha..

Orang tu tengah try minyak urut aura plak kat tokwan... Bila dia urut tokwan, dia yang kuaq angin... Sampai peluh2 orang tu.. Ibu tengok tokwan relax je... Lepas dia try buat macam yang dia buat kat bapak tu kat tokwan plak.. Sekali lagi ibu rasa, ajaib sungguh botol itu.. haha..

sebahagian dari kambing2 yang dipamerkan di "petting zoo"...

sebahagian dari bunga2 orkid yang dipamerkan..

Ni plak amin tengah bergelak ketawa dengan kakak hannan.. kakak hannan tiup belon kat amin... Masa ni kita dah keluaq dah dari tapak ekspo tu.. Lepak kat tepi jalan tu jap...Tunggu semua orang mai bekumpul coz kita jalan pecah2 coz macam biasala kan, bukan semua orang minat benda yang sama kan amin?... Ibu sayang amin sgt2.... ummmuuuuaaahhhh

2 comments:

  1. dulu2 selalu gak pergi eksponi... best gak... la ni dah lama tak gi sbb suami tak berapa nak gi tempat yang ramai orang .. payah...

    ReplyDelete
  2. betulla akak... ramai sungguh orang kat sana.. tapi nasib baik hari tu x berapa nak panas..

    ReplyDelete