Blogger Backgrounds

Thursday, September 29, 2011

Tayar pancit la plak..

Entry ibu kali ni pasal tayar kereta kita pancit masa nak p hantaq pak cik p mesir hari tu... Dah la pancit kat lebuhraya.. Tapi alhamdulillah coz dekat dengan telefon SOS yang boleh guna untuk tepon plusronda tu... Jom kita layan gambaq2 yang ibu sempat tangkap masa tu...


Bapak tengah check tayar yang pancit tu... confirm pancit... hehe


En. PlusRonda yang sampai lima minit selepas panggilan dibuat... sungguh efisien mereka ini...

En. PlusRonda tengah tolong bapak tukaq tayar..


2 orang En. PlusRonda yang mai tolong bapak.. Yang bestnya, masa kereta kena jet tu, kereta kan macam senget sket, amin yang tengah syok tengok video dalam kereta terus meraung2... haha.. mesti amin ingat raksasa tengah angkat kereta kita macam dalam cerita ultraman tu kan?... kuang kuang kuang..



Amin sedang memandang ke arah Telefon SOS yang berjasa kepada kita... Terima kasih en. PlusRonda kerana membantu kami.. Jasa kalian tak akan kami lupakan... Ibu sayang amin sgt2... ummuuuuaaahhh

Hantaq pak cik p Mesir..

Entry ibu kali ni pasal kita p hantaq pak cik mizi p mesir 11 Sept lepas... Sehari selepas kenduri mak teh, pak cik pon fly le ke mesir... Kita hantaq kat aloq staq je coz ada bas mai ambik depa beramai2 n hantaq ke KLIA...Pak cik p sana ambik course syariah kat universiti al-azhar..... Pak cik amin ni sebayala ngan chumim.. Classmate chumim dulu masa sekolah rendah... amin....Jom kita layan gambaq2 amin kat sana...


Ni semua waris tok wan hasan... Pak teh kudin, amin, bapak, pak cik mizi n pak su yusri...



Pak cik tengah bersalaman dengan semua orang.. Gambaq ni pak cik tengah salam dengan tok... Memang sedih sgt masa ni coz sume orang nangis tambah2 plak tok n tok wan... Maklumlah, pakcik x pernah p jauh... Paling jauh pon pak cik p kelantan masa buat STAM.. Ni oversea.. Dah la lama... 4 tahun pak cik dok sana...Semoga pak cik balik nanti dapat menegakkan syiar islam dengan jayanya..


Pak cik n pak teh... Terpancar kasih sayang seorang abang kepada adiknya... sayu je ibu rasa...


tok wan berpelukan ngan pak cik... tok wan nangis, ibu pon rasa cam nak nangis... sedih wooo...



pak cik, amin n bapak bergambar kenang2an sebelum pak cik bertolak...



Pak cik sayang amin sebelum berangkat... Nanti pak cik balik amin dah 6 tahun... kalau ada rezeki bolehlah kita p melawat pak cik kat sana nanti k amin... ibu sayang amin sgt2...ummmuuuaaahhh

Cara amin tengok tv...

Entry ibu kali ni nak bagitau amin macam mana cara amin tegok tv masa umoq amin setahun setengah... inilah caranya... Masa amin boleh baca coretan ibu ni, mesti amin x ingat dah camne cara amin lepak kat umah sambil tengok tv.... Jom kita layan gambaq2 amin tengok tv k...


Tengok tu... gaya meniarap atas bantal... Ni la cara amin tengok tv masa kecik...


kita zoom sket..


kita zoom lagi... hehe


Khusyuknya amin tengok tv sorang2... haha..... Tapi ibu suka amin pandai bersosial... Ingatkan baby yang dok sorang2 cam amin ni x pandai kawan.. Tapi bila masuk group pandai je sesuaikan diri.. Senang la nak p sekolah camni.... Ibu suka tengok bila cousins amin balik... amin jadi happy sgt.... kalau p main petang2 pon camtu.. amin happy sampai x mau balik... hehe... Ibu sayang amin sgt2...

Makan beradap

Entry ibu kali ni nak cerita pasal makan beradap mak teh n pak teh masa kenduri hari tu... Serius ibu x banyak gambaq.. X sempat sungguh nak tangkap gambaq... Nasib ada gak sikit2 yang ibu sempat snap... nanti bila dah dapat dari propho, ibu masukkan lagi banyak2 k...

Nila meja makan beradap yang terhias indah untuk pak teh n mak teh dari pihak katering... Berbaloi arr tok wan bayaq mahai2 kat orang katering nih...

Ait, makan 2 orang je ke?... Mana pengapit2nya.. hehe...Awatla amin x tolong teman sat?...Masa ni, sume orang dok busy layan kawan2... mak teh n pak teh ibu suruh dok siap2... Satg pengantin p layan kawan2 lagi haru.. pukul berapa baru nak boleh makan... Nanti ibu masukkan gambaq mak teh n pak teh banyak2 lagi k... Ibu sayang amin sgt2... ummuuuaahhhh


Sah... mak teh dah jadi milik pak teh...

Entry ibu kali ni pasalmajlis pernikahan mak teh kat masjid pada 10 September 2011 pada @ 10.45 pagi.... Sebelum nak p menikah tu hujan turun dengan lebatnya... Lepas je akad nikah hujan terus berhenti... Alhamdulillah, hujan rahmat buat pasangan pengantin ni... Thanks Allah... Jom kita layan gambaq sepanjang kita berada di masjid...


Gambaq dari photographer.... Kat masjid pon depa posing2...



Mak teh tengah menurunkan signature.... Abang farhan dok mengendap apa tu?


Pak teh tengah menurunkan signature jugak...



Amin tengah buat show... Sume orang tengok amin... Amin x bagi mak teh kawen la tu... hehe



Debaran pengantin lelaki di tahap maksima....



Yang kat dalam laptop tu adik pak teh.. Dia dok kat US, maka tengok through skype je... hehe.. yang penting dia kata dia pakai cantik2 n boleh tgk abang dia kawen.. kiranya lebih kurang macam dia ada kat situ gak la..



Pasangan raja sehari pada hari tersebut..



Bapak tengah pujuk amin yang x bagi mak teh kawen... haha


mak teh n family in- law....


atas pelamin selepas akad nikah....



Istiadat menyarung cincin dijalankan...


Ibu doakan agar mak teh n pak teh hidup bahagia buat selama-lamanya..... Kenduri kita hari tu alhamdulillah berjalan dengan lancarnya... Semoga rahmat Allah sentiasa menaungi keluarga kita... Ibu sayang amin sgt2....ummuuuaaahhhh.....

Just b4 mak teh jadi isteri orang..

Entry ibu kali ni nak citer pasal sebelum kita ke masjid untuk akad nikah mak teh.... Ni kiranya saat2 akhirla sebelum mak teh jadi milik orang... huhu... Hilang la adik ibu sorang.. Tinggal sorang je lagi.. huhu... Jom kita layan gambaq2 di bawah ni k amin...


mak teh di bilik pengantin.... Masa ni mak teh baru balik make-up... Cantik sangat mak teh.. Bangga ibu ada adik cantik camnih....

Mula2 ibu ada 2 orang adik... Dah di ambil orang pada 10 September 2011... Tinggal la sorang lagi... Bilakah beliau yang sorang lagi tu akan diambil orang jugak?.. huhu...


Sebelum ke masjid untuk akad nikah tu ada acara marhaban... Mak teh pon duduk la kat situ marhaban sekali...


Anak menakan mai menempek dah...memang x leh tengok mak teh senangla tambah2 budak yang dok atas mak teh tu... Payahla kalau datang berpakej nih...haha... kedut baju mak teh... Nasib mak teh pakai songket.. x la takut kedut ke apa ka...


Paparazzi dah mai dah.. So, ibu pon x tangkap gambaq banyak dah lepas ni.. Lagipon x sempat nak tangkap gambaq.. Sibuk sangat... Maklumlah, ibukan assistant tok... Tok kan sibuk dok layan orang kat depan... yang mana tok x dan,ibu la cover... Nanti bila dah dapat gambaq dari professional photographer, ibu upload lagi k... Ibu sayang amin sgt2... ummmuuuuuaaahhhh

Pelamin mak teh

Entry ibu kali ni pasal pemasangan pelamin mak teh sebelum kenduri hari tu.. N macam biasa, orang yang paling sibuk mestilah amin syidi.. Maklumlah, rumah tok wan kan rumah amin jugak... haha.... Orang kedai mai pasang pelamin hari jumaat pagi.. Amin pon macam biasa, tolongla apa yang patut... ringan tulang sungguh anak ibu nih... Pelamin nih ibu yang pilih coz mak teh suruh ibu pilih... haha... Cantik x amin? Kata cantik cepat....hehe... Jom kita layan gambaq2 amin menyibuk masa orang tengah pasang pelamin...


Pelamin ni kita suruh depa pasang kat ruang tamu...Dulu masa ibu kawen,pelamin ibu buat sendiri.. hehe.. N buat kat atas rumah plak tu... Nampak sangat x mau bagi orang tengok.. Tapi masa mak teh ni, ibu suruh buat kat bawah plak.. Adakah ibu "fair" kepada mak teh dalam hal ini?.. Ibukan kakak, suka hati ibula kan?...hehe.. Ibu main2 je... Sebenaqnya, kesian kat tetamu nak kena naik atas jumpak pengantin masa dok tangkap2 gambaq atas pelamin tu kalau kat atas.. N masa untuk tangkap gambaq pon terhad coz mestila nak turun layan tetamu kan?... Kalau kat bawah, boleh buat 2 kerja sekali...Ibu x pala, ketua kampung... hehe.. So, kita permudahkan untuk makteh...


Tengok tu, amin tengah sibuk nak pi tolong kakak2 tu pasang pelamin...

Mesti amin tengah kagum tengok bunga2 yang banyak2 tu.. Saja je ambik yang ala2 taman nih.. Nampak meriah sket.... kan amin?

Budak nakal tengah buat apa tuh?

Tadi kata nak tolong kakak2 tu... Ni dok sibuk posing plak... Nyomella anak ibu nih.. gigit kang...


Pelamin dah nak siap... Amin pon dok menari2 depan tu... Amin memang suka tengok benda2 yang cantik macam ni... Amin punya tarian tu mengganggu konsentrasi kakak2 tu nak buat kerja coz depa dok seronok tengok amin menari.. Siap main2 ngan amin lagi..haha


Malam tu, apa lagi, asyik dok bersanding la amin n cousin2nya.. hehe... Ibu sayang amin sangat2... ummmuuuuaaahhh

Buat Hantaran Kenduri mak teh

Entry ibu kali ni pasal amin tolong ibu buat hantaran untuk mak teh sebelum kenduri hari tu...Macam biasala, tender hantaran mesti mai kat ibu punyalah... haha... tapi ibu buat simple je kali ni... Jom kita layan gambaq2 amin tolong ibu buat hantaran mak teh...

Amin tengah pilih2 bunga-bunga2 yang mana nakletak dalam talam hantaran... Kali ni kita buat hantaran guna talam n bunga je.. X dak dah hias kotak n sebagainya...

Amin dah pilih berapa kuntum bunya untuk satu talam.. hehe.. ibu ikut je amin kata camne... boleh camtu?...


Amin tengah sibuk tolong ibu gubah bunga jadi jambak untuk letak dalam talam...


Amin tengah "repair" bunga yang dah siap... Siap guna gunting lagi... Tapi ibu x kisah.. Biaq p la.. amin tengah tunjukkan kreativiti... kui kui kui..


Ni lah hasil bunga yang dah siap... haha.. betul2 simple je kan?.. tapi mak teh kata ok je... ibu x dan nak buat bagi bunga jadi crowded dalam talam tu...


Yang ni hiasan untuk minyak wangi....


Nilah hiasan talam yang ibu n amin buat special untuk mak teh... tapi x letak benda hantaran lagi.... 7 talam semuanya.... Ibu harap mak teh happy... Thanks amin coz "tolong" ibu buat hantaran hari tu.. Takla ibu boring sangat dok kelebek bunga tu sorang2... hehe...Ibu sayang amin sangat2... ummmuuaahhh

Tengok pak ngah lawan hoki

Entry ibu kali ni pasal amin p tengok pak ngah lawan hoki... Ingat x lagi entry ibu pasal kita celebrate bithday tok limah hari tu?.. Ha, lepas tu kan kita p tengok pak ngah lawan hoki.. Pak ngah amin ni tersangatlah aktif bersukan orangnya.... Bukan macam bapak k... Aktif duduk di office... haha... Jom kita layan gambaq2 amin kat sana..


Amin tengah sibuk menyokong pak ngah...

Hehe.. cara letak kaki sama la plak ngan bapak... anak bapak sungguh... I like this photo so much... Nampak macam amin dah besaq.. Dah boleh kawan ngan bapak dah..


Dah jumpak kayu hoki plak.... Kayu hoki sapa pon x tau... Jangan pukul orangsudah k amin.. kayu tu untuk pukul bola hoki k...


Amin panjat coz x nampak pak ngah dia....


Game dah habis... Amin pon naik dukung bapakla... Yang baju hitam hujung sekali belah kanan tu pak ngah k...



Ok, amin nak balik dah.... Nak ajak tok limah p jalan2 kat tempat lain plak... Lepas tu kita p jalan2 n makan malam plak ngan tok limah... Ibu sayang amin sgt2... ummuuuaaahhh