Blogger Backgrounds

Thursday, September 29, 2011

Pelamin mak teh

Entry ibu kali ni pasal pemasangan pelamin mak teh sebelum kenduri hari tu.. N macam biasa, orang yang paling sibuk mestilah amin syidi.. Maklumlah, rumah tok wan kan rumah amin jugak... haha.... Orang kedai mai pasang pelamin hari jumaat pagi.. Amin pon macam biasa, tolongla apa yang patut... ringan tulang sungguh anak ibu nih... Pelamin nih ibu yang pilih coz mak teh suruh ibu pilih... haha... Cantik x amin? Kata cantik cepat....hehe... Jom kita layan gambaq2 amin menyibuk masa orang tengah pasang pelamin...


Pelamin ni kita suruh depa pasang kat ruang tamu...Dulu masa ibu kawen,pelamin ibu buat sendiri.. hehe.. N buat kat atas rumah plak tu... Nampak sangat x mau bagi orang tengok.. Tapi masa mak teh ni, ibu suruh buat kat bawah plak.. Adakah ibu "fair" kepada mak teh dalam hal ini?.. Ibukan kakak, suka hati ibula kan?...hehe.. Ibu main2 je... Sebenaqnya, kesian kat tetamu nak kena naik atas jumpak pengantin masa dok tangkap2 gambaq atas pelamin tu kalau kat atas.. N masa untuk tangkap gambaq pon terhad coz mestila nak turun layan tetamu kan?... Kalau kat bawah, boleh buat 2 kerja sekali...Ibu x pala, ketua kampung... hehe.. So, kita permudahkan untuk makteh...


Tengok tu, amin tengah sibuk nak pi tolong kakak2 tu pasang pelamin...

Mesti amin tengah kagum tengok bunga2 yang banyak2 tu.. Saja je ambik yang ala2 taman nih.. Nampak meriah sket.... kan amin?

Budak nakal tengah buat apa tuh?

Tadi kata nak tolong kakak2 tu... Ni dok sibuk posing plak... Nyomella anak ibu nih.. gigit kang...


Pelamin dah nak siap... Amin pon dok menari2 depan tu... Amin memang suka tengok benda2 yang cantik macam ni... Amin punya tarian tu mengganggu konsentrasi kakak2 tu nak buat kerja coz depa dok seronok tengok amin menari.. Siap main2 ngan amin lagi..haha


Malam tu, apa lagi, asyik dok bersanding la amin n cousin2nya.. hehe... Ibu sayang amin sangat2... ummmuuuuaaahhh

No comments:

Post a Comment