Blogger Backgrounds

Wednesday, October 5, 2011

Gunting rambut

Entry ibu kali ni nak cerita macammana amin digunting rambutnya... Rambut amin ni cepat panjang.. selalu jugakla kena gunting sebab nak bagi nampak kemas.. Tok x suka rambut panjang2 nih.. Kalau ibu, ibu suka je nak ikat tocang kat amin nih.. haha... Kepala amin ni belum pernah dipegang oleh orang lain selain tok untuk tujuan menggunting rambut nih... Kiranya kat rumah kita, tok bertugas sebagai barber la... Kiranya, amin n tokwan x yah p kedai la kalau nak potong rambut....Rambut amin memang selalu kemas je.. Jom kita tengok gambaq2 amin gunting rambut....

Mula2, bubuh bedak dulu penuh2 kepala.. habisla.. amin ada uban.. hehe



Aktiviti menggunting ataupun memesin rambut amin dimulakan.... Masa mula2 dok diam lagi.. main2 ngan botol bedak tu...



Pastu, still main ngan botol bedak, tapi dah bergerak2... besalakan amin, baby lagi.. camne nak suruh dok diam kan?.. Tapi tok sangat sabar.. langsung x marah kat amin.. kalau ibu,.......... (sila isi sendiri tempat kosong tersebut)... hehe


tok mesin rambut amin sambil story citer2 dongeng... haha


tengok tu.. dah macam2 gaya dah amin duduk...


amin gataila tok... rambut tikam belakang amin....


Itulah kisah amin gunting rambut dengan tok... Memang payah sangat nak gunting rambut amin... kalau ibu yang gunting, mesti dah jadi padang rumput yang kena lanyak dengan traktor... haha... Tok gunting cantik je, walaupon amin dok x diam... Ibu sayang amin sgt2.... ummmmmuuuaaaahh...

Kucing a.k.a Cat...

Entry ibu hari ni adalah pasal kucing... Untuk pengetahuan amin, sebelum ni amin memang takut sangat dengan kucing... Kalau amin buat perangai sangat2, ibu akan kata camni... " nanti kucing gigit kaki".. terus amin berhenti buat perangai... sebab sebelum ni ada kucing nak gigit kaki amin masa amin kecik2... haha.... Lepas kejadian tu, amin memang x suka la n sgt takut ngan kucing... Tapi, sejak kita balik kampung tok last week, amin dah jadi baik ngan kucing coz kucing kat sana sgt friendly, manja n bersih coz dimandikan setiap hari... Jom kita tengok gambaq2 amin ngan kucing tu...


Masa sampai tu amin macam nak lari lagi bila tengok kucing... Tapi bila ibu pujuk2 kata kucing tu ok, amin pon startla takut2 berani.. maula jugak p dekat2... x la asyik nak lari je bila tengok kucing...


Aiseh.. dah berjaya pegang2 kaki kucing dah amin... Kalau x, kucing yang nak gigit kaki amin kan?... haha.... Mula2 pegang2 kaki dulu... Kucing ni x kisah pon amin usap2 kaki dia... maklumlah, kucing manja... kan amin?..


Pastu amin terus duduk nak pegang2 kepala kucing plak.... Tapi bukan pegang kepala je.. Cucuk mata kucing la pulak amin nih... adui... cian kucing tu...


Tengok tu, terus kucing tu merajuk... Sapa suruh amin cuuck mata dia?... Lain kali usap2 kepala je tau...



Amin dok nak p usap balik kucing tu... Amin nak mintak maaf kat kucing tu ka?... Tengok tu.. kucing tu x mo dah kawan ngan amin... Tengok, dia macam nak tolak amin... haha


Proses meminta maaf kepada kucing belum selesai... haha... Cepat amin, mintak maaf sampai kucing tu maafkan... Ibu x tau... sapa suruh amin cucuk mata dia... Ibu tengok amin happy sgt boleh main ngan kucing hari tu.. Tapi bukan semua kucing boleh buat main macam tu tau amin.. Ada kucing yang garang n suka gigit... Oklah amin, nnt kalau nak main ngan kucing pon, tengok2 dulu k.. jangan main terjah je k....ibu sayang amin sgt2... ummmuuuaahh