Blogger Backgrounds

Thursday, March 17, 2011

Kehilangan kad rekod klinik...huhu

Entry kali ni ibu nak cerita pasal kehilangan kad rekod kesihatan dan perkembangan amin mursyidi kesayangan ibu nih....Kad rekod ni ialah kad yang kita bawak p klinik tiap2 kali visit yang telah ditetapkan oleh pihak klinik tu... Gambaq kat bawah ni kad rekod amin yang baru... yang original masa amin lahir hari tu ibu letak tang mana tak tau.. Tak sangka betul boleh hilang.. Ibu rasa misplaced la... Ibu cari merata2, tapi x jumpak jugak.... huhu.. lalai sungguh ibu ni... Sorry sayang, ibu x sengaja... Ibu rasa cam simpan tempat biasa, tapi bila nak bawak amin p cucuk untuk setahun hari tu, kad tu x dak..

Sepatutnya amin kena cucuk MMR (Measles - Mumps - Rubella) tu pada 7/3/2011.... Tapi disebabkan hilang kad rekod punya pasai, amin p cucuk pada 16/3/2011... Tapi kira okla, sebab klinik tak telefon mai rumah lagi... X la ibu malu sgt... hehe


Ni kad baru amin... Lembut sket kertas dia.. Yang lama agak keras, best sket...

Amin nampak x kat atas tu?...Dia tulis kad original hilang... Siap ada tape warna merah lagi... hehe.. tanda amaran untuk ibu kot.. haha... yang ni depa photostat salinan yang depa simpan... Alhamdulillah... Kad ni sgtlah pentingnya pasai akan digunakan sampai amin masuk sekolah nanti.. Depa nak tengok cukup tak imunisasi yang amin dapat dari lahir sampai la masuk sekolah.... Ibu dah dapat pengajaran ayat hari ni n ibu akan simpan kad ni baik2... Ibu rasa kad hari tu pon ibu simpan baik2 gak.. tapi dah nak hilang, nak buat macam mana kan amin?... Kali ni, ibu akan lebih beringat2 tentang kad nih... Tapi kad lama tu ibu akan cari gak sampai jumpak... Semoga allah jumpakkan ibu dengan kad tu...Ibu sayang amin sgt2... ummmuuuaaahh....

p/s masa visit 2 bulan lepas, berat amin 10.5 kg, visit kali ni 10.7 kg.... Maksudnya 2 bulan naik 200 g je... Tapi dr kata itu normal untuk baby yang dah leh jalan.... naik sikit pon x pa la kan amin, jangan turun sudah....

No comments:

Post a Comment