Blogger Backgrounds

Tuesday, March 22, 2011

Adik-adikku musim 2....

Semalam siaran langsung adik-adikku musim kedua.... Maka berakhirlah rancangan adik-adikku musim kedua ni.. Kita tunggu musim ke-3 plak k amin... Teringat masa dok dalam pantang kat amin, masa tu adik2ku musim pertama... Ibu suka sgt tengok rancangan adik2ku nih... Rancangan ni islamic n tak dakla nak ajaq budak2 menyanyi n menari2 sume tuh... Rancangan ni mengajaq budak berpidato, bernasyid, bertarannum dan sebagainya....Peserta yang terpilih masuk akademi ni memang bijak2 sungguh....7 peserta yang layak ke peringkat akhir tu pon memang best.... Macam yang Rais (pengetua) depa kata, depa ni memang talented... bukan saja disebabkan oleh tunjuk ajar murabbi depa sepanjang di akademi je, mungkin juga disebabkan oleh amalan ibu n bapak depa semasa mengandungkan depa n sepanjang membesarkan depa.... Amin boleh x jadi camtu?... kalau amin pon leh jadi cam depa nih, alangkah bertuahnya ibu.. hehe... biaqla ibu nak berangan sat... haha....Tapi Munir tu mmg bestla kan amin?... No wonderla dia jadi johan... Siha n Zaid pon best sgt.... Amin pon kalu tengok adik-adikku ni memang duduk elok je... Amin terpegun tengok kepetahan depa ni ka?... Ibu doakan depa kekalkan personaliti depa macam ni sampai depa dewasa.... Personaliti yang memukau hati.... Sejuk perut ibu depa mengandung kan amin?...

Inilah juara adik-adikku musim ke 2... nama dia Muhammad Amirul Munir.... nama pon dah sesuai kan.. Kalu x silap ibu, munir ni sekolah kat Bedong... Sek Sri Aman.... Duduk pon kat sg. lalang je... dekat je ngan rumah tokwan.. hehe...Orang kedah ni Amin... Cayalah....

Ni plak naib johan... nama dia Syafiqah Fasiha.... Sesuai sungguh dengan nama dia... Sungguh fasih dan petah berkata-kata..... Orang kedah gak ni...Dok kat amanjaya... dekat gak ngan umah tok wan.... Kalu x silap ibu sama sekolah dengan munir yang jadi juara tu....Cayalah kedah.. I like.....

Ni peserta yang dapat tempat ketiga.... nama dia Zaid Najmuddin..... Nama depa semua memang sesuai dengan apa yang depa kecapi hari ni..... Sedap n sungguh bermakna nama anak2 ini... Congrates untuk ibu n bapak depa nih.....

Ni plak peserta yang x layak masuk akademi lagi... haha.... Ibu doakan amin membesar menjadi anak yang soleh dan berjaya.... Tak jadi sampai macam depa kat atas pon takpe... Yang penting jadi orang yang berguna kepada bangsa dan agama k.... Ibu sayang amin sgt2.... ummmuuuaaahhhh


p/s kalau siaran langsung tu buat area utara ni, mesti ibu bawak amin p tengok... Tapi buat kat putrajaya nun... jauh sangat... huhu.... tengok kat tv je la k...

1 comment:

  1. adik amin?? hmm, mukanya hampir seiras dgn adik abdussalam, peserta adik2ku... abdul rauf...^_^

    ReplyDelete