Blogger Backgrounds

Thursday, April 3, 2014

Tak Malu...

Entry ibu kali ni pasal sorang budak tak malu ni... Tapi ni masa amin umoq 3 tahun lebih... La ni pandai malu dah.. Cerita dia macam ni... Masa tu kita semua p jalan2 kat SP Plaza.. Ibu pun x ingat dah nak beli apa.. sebab dah lama pun kejadian ni berlaku... Lepas tu, ibu pon syok la dok tengok2 barang.. tetiba amin mai kat ibu, kata nak kencing... Masa amin baru lepas diapers dulu, amin memang bila dah nak terkencing sgt2 baru nak habaq... Bila ibu tanya selalu kata tak mau kencing lagi... bila dah hujung2 baru nak habaq.. kalau di rumah takpa la.. ni shopping complex kot.. jauh toilet dia... ibu pon apa lagi, bila amin habaq nak kencing tu terus dukung amin n lari p toilet.. tapi sayangnya, ibu letak ja amin dalam toilet, x dan nak buka seluaq lagi, amin dah kencing.... hahahhahah.... habisla seluaq... ibu pulak cerdik pandai sangat.. dok rasa macam amin besaq dah.. ibu x bawak baju salin.. ala, nak p sungai petani ja pun.. bukan jauh mana.. ibu ingat ok la.. haha

Last sekali, inilah jadinya.... budak tak pakai seluaq kat supermarket... Nasib baik kat supermarket, bolehla beli seluaq baru.. Tapi ibu ni plak kalau nak beli nak tengok yang berkenan dihati.. Makanya, lama jugakla amin bogel... hahahha.. Nasib baik mak teh ada tolong jaga amin masa ibu dok belek seluaq tu....

Bukannya dia nak malu ka apa ka.. Dok main eskalator tu pulak... Bahaya sungguh eskalator ni.. bukan boleh biaq anak main2 kat sini.. Macam2 kes dah jadi budak2 dengan eskalator ni...Ibu x biaq, ibu tangkap gambaq sat ja.. pastu amin main kat tempat lain la..

Amin n mak teh dok turun naik.. sat p kat ibu, sat p kat tok n tokwan... Ibu pilih seluaq pon dekat 40 minit gakla baru jumpak yang sesuai dengan hati ibu... hehe.. padahal amin yang nak pakai... Lepas kejadian tu, ibu p mana pon bawak seluaq n baju salin amin... Memang pengajaran ayat sungguh... Takpa, bila lagi nak dapat experience macam ni kan amin.. Ibu sayang amin sgt2.... ummmmuuuuaaahhhh

No comments:

Post a Comment