Blogger Backgrounds

Thursday, August 4, 2011

Hari pertama berpuasa 1432H

Ni citer pasal 1 ramadhan yang lepas... Hari pertama puasa... ibu ngan bapak bawak amin p pasar ramadhan... Ingat nak beli la kuih muih.. maklumlah, ibu ni terror sangat bab bab buat kuih ni... Satg sedap sangat x dak orang nak makan plak... haha... Maka seharusnya kita pergi membelinya sahaja kan amin.... Dalam pukul 6 camtu, kita pon kuaqla p pasar ramadhan... Kita p kat permatang pauh... Kak Shira yang suggest pasar ramadhan nih... kita pon p la... Sampai2 punyala ramai manusia... Sampai x boleh berjalan... Amin plak, bila jalan2 dalam ramai2 orang tu, punyala pot pet2.. amin kata apa pon ibu tak tau.. Tapi yang penting, ibu faham amin x suka la suasana orang sesak camtu.. So, amin n bapak pon lepak la kat tepi pasar ramadhan tu manakala ibu n kak shira meneruskan misi mencari kuih muih untuk berbuka...

amin x suka orang ramai sgt.... pening kepala kot amin?.. haha

amin ngan bapak tunggu ibu n kak shira p beli belah...


amin main2 kat tepi pasar ramadhan ngn bapak... amin nampak x orang ramai giler kat belakang tu?... nak jalan pon payah, tambahla nak membeli.. sangatlah menduga mental dan fizikal... ibu pon balik terus sakit kepala... huhu



Ni amin tengah berjalan2 santai ngan bapak...



Amin nak balik dah... Untuk pengetahuan amin, ibu x beli pon kuih kat sini... Camne nak beli.. Jalan ikut orang, x nampak pon kuih kiri dan kanan tu.. Saja je masuk dalam gelombang orang ramai tu.... haha... Jalan kat tengah.. camne nak beli.. haha.. Pastu kita p beli kuih kat gerai2 yang tepi2 jalan tu.. Senang je beli.. x payah sakit2 kepala berpusu2 ngan orang ramai... hehe.. Itulah pengalaman amin bersama ibu di pasar ramadhan pada hari pertama kita berpuasa pada tahun ini.. Ibu sayang amin sangat2......... ummmmmmmmmmmuuuuaaahhh

No comments:

Post a Comment