Blogger Backgrounds

Friday, September 24, 2010

Gara-gara jatuh ndoi....

Hari ni entry ibu pasai gara2 amin jatuh ndoi... Lepas jatuh ndoi, terus tak tidoq ndoi dah... haha... Jom kita tgk gelagat amin tidoq bawah ndoi... Lawak la amin nih... Hari sabtu lepas, al-kisahnya amin dah terjatuh dari ndoi... Ibu terkejut sangat masa amin jatuh ndoi tu.. Tak dak sapa pon tgk macammana amin jatuh... So, hanya Allah yang tau amin jatuh kepala dulu ka, badan dulu... Ibu doakan amin ok je... Ibu tau, amin kuat... huhu... Amin x pernah menangis kalu bangun tidoq, tiba2 hari sabtu lepas amin nangis kuat sangat... Bapak pon terusla p tgk... Ibu dok jahit baju masa tu...Tgk2 amin tengah nangis sampil berpaut kat rel bawah ndoi tu... Lepas tu, ibu bawak amin p klinik la... Amin tak muntah2.. dr kata ok la...Tu la amin, ibu dah pesan banyak kali.. jangan pandai2 nak turun sendiri.. panggil la ibu ka bapak ka kalu nak turun... huhu....Tgk, kan dah sakit.. Cian anak ibu nih... Ummuuaahh..
Ibu n bapak la yang salah, tak ambik precaution step... tak sangka betulla amin nak turun dari ndoi tu... Tok kata, Baby 6 bulan mana pandai2 nak turun ndoi sendiri... Amin ni merentas waktu pasaipa?... Lepas insiden tu, terus ibu letak tilam tebal bawah ndoi tu... Tapi, nak tau tak apa yang terjadi?... huhu... Cuba amin tgk gambaq2 ni sume... Apa yang amin dah buat...haha... nyomel sungguh anak ibu nih...

Ibu n bapak letak tilam ni takut amin terjun ndoi lagi... kalu terjun pon tak sakit la.. tilam tebal... Tapi, amin pi tidoq terus atas tilam tu... Yang bestnya tu, amin p menyuloq masuk dok dalam tu... Pastu main2 dalam tu... best kot nu... Pastu, tok pon masukkan la bantal dan sebagainya untuk amin main kat dalam tu....

Ibu terfikir nak ambik gambaq masa amin tengah minum susu bawah ndoi tuh... lawak la amin nih... lepas minum susu terus je amin tido dengan jayanya... Amin, mana ada orang tidoq bawah ndoi.. Orang tidoq dalam ndoi la.. Macam2 la amin nih....

Tengok tu... Sedap je amin tido.... Bila amin minum susu, tok pon letak kelambu la coz takut nyamuk gigit cucu dia.. huhu... N lepas peristiwa jatuh ndoi hari sabtu lepas, sampai hari ni amin mmg tidoq kat bawah ndoi je... Amin serik tidoq ndoi ke?... Ibu pon x dapat selami hati amin... Tapi ibu harap, ibu mampu berikan yang terbaik mengikut pemahaman ibu yang tak berapa paham bahasa baby nih... Sayang anak ibu nih.... Ummuuuaaahhhh....

3 comments:

  1. uih, bahaya gk endoi ni kan kak anis. ajmal pun pernah separuh badan dia dah keluar dari endoi n hampir jatuh. nasib baik saya perasan & cepat2 masukkan balik dlm endoi. tapi ni semua pasal dia dh bangun & dok meronta2 dalam endoi 2 yg badan terkeluar tu. kalau masa dia tido nyenyak xde apepun...whatever, precaution mmg penting. bubuh tilam tebal2 bwh endoi in case baby terjatuh tanpa kita sedar. syukurla amin sihat n x ape2. comel tul amin cido bwh endoi. hehe...eh, nk tanye, mane ek kak anis beli kelambu tu? mcm best plk letak kelambu kt endoi huhu...

    ReplyDelete
  2. Tu arr wid.... precaution mmg penting... kalu ajmal jatuh lagi terukla..ajmal lagi muda pada amin... nasib baik wid sempat tgk.. kelambu tu beli kat langkawi... umah kak anis banyak nyamuk.. tu yang letak ndoi dlam kelambu tuh...

    ReplyDelete
  3. uih, jauh pulak nak membeli kelambunye sampai ke langkawi tu..hehe..

    ReplyDelete