Blogger Backgrounds

Thursday, January 17, 2013

Sebelum dan selepas..

Entry ibu kali ni nak citer camne amin bila ibu gerak tidoq pagi pagi sebelum p sekolah.... Dalam pukul 7 pagi ibu akan gerak amin... amin..amin.. wake up..wake up... brush ur teeth, take a bath.. hehe.. tu lirik lagu yang  amin ajaq ibu... bangun pukul 7, buat perangai sat dalam 15 minit... suruh ibu boh baju balik la, tak mo bukak diaper la... Tapi, ibu lagi besaq pada amin, makanya, ibu terus dukung amin n letak dalam bathroom.. terus gosok gigi n mandi... kadang2 amin diam je, redha je ibu mandikan.. tapi kadang2 meraung macam ibu dera... haha... malunya ibu kat jiran sebelah menyebelah... Lepas mandi semua, ibu dukung n selimut amin dengan towel or dalam bahasa bukit selambaunya kita pangge "tola"..

Lepas mandi, Amin pon akan dok diam2 dalam towel sambil tutup mata... bukan tidoq pon.. saja x mo bukak mata.. ngantukla, cerah sgtla... haha.. macam2 la anak ibu nih... apppauu amin syidi nih... Pastu ibu biaq la amin selimut ngan towel kat situ sambil ibu sediakan breakfast.... Amin ni, ikut suka je.. kalau pagi tu amin kata ibu yang mandikan, maka ibula kena mandikan.. kalau amin kata bapak yang mandikan, makanya bapakla kena mandikan... so, amin takleh ada adik lagi la buat masa nih... terpaksala ibu membatalkan hasrat untuk cari adik kat amin buat masa nih.. kena tunggu amin besaq sketlah..huhu.. bab mandi manda ni selalunya bapakla yang mandikan coz amin lagi suka bapak mandikan coz bapak sangat lemah lembut dalam mandikan amin.. ibu ganas sket.. haha..

Lepas dah pakai baju semua, minum susu n pejam mata sampai ibu kata "jom p sekolah"... Bila ibu kata ayat tu, automatik amin akan nangis... haha... no need to go school.. no need to go school.. haha.. i like... tapi, amin jalan gak masuk kereta n p sekolah.. cuma mulut tu je suka ngomel takmo p sekolah.. Bila dah masuk tengok kawan2, ok je amin ni.. jadi orang berguna ye sayang.. ibu sayang amin sgt2... ummuuuaaahhh

1 comment: