Blogger Backgrounds

Friday, March 9, 2012

Air Panas Ciater, Bandung

Entry ibu kali ni pasal kita p melawat Kolam Air Panas Ciater.... Ni kiranya salah satu tempat yang kena p melawat la kalau dah sampai Bandung tu... Makanya, kita pon kita pon dah jejak kaki ke sana... alhamdulillah....Time kita p tu, hujan lebat sangat... Tapi kita redah jugak coz dah tak dak masa dah... Alhamdulillah lepas tu hujan berhenti... Syukran Ya Allah... Jom kita layan gambaq2 kita sendiri kat sana...

Ni masa baru2 sampai... Tangkap gambaq sat depan kedai Sunan Ambu nih.. Restoran la kiranya nih... Amin macam biasa, kita ikat ketat2 dalam stroller.. hehe

Kat belakang Amin tu kolam ayaq panas... Masa mula2 masuk, rasa sgt panas, bila dah dok lama sket, terus rasa ok.. Tu dari cerita bapak, tok, tok wan n chumim la coz ibu tak masuk pon dalam kolam tuh.. Ibu kan jaga amin dengan jayanya... Lepas masuk dalam kolam tu sat ja, hujan turun dengan lebatnya, tu yang ibu ngan amin berlindung siap2 dah kat bawah bumbung tuh.. hehe..

Bapak n chumim main ayaq hangat... ish2... gambaq2 lain x leh boh dalam nih.. x tutup aurat.... haha...

Ibu, bapak n amin kat bawah bumbung... Masa ni bapak nak mai jaga amin plak.. Nak suh ibu rasa ayaq hangat tu plak.. Malas la ibu ngan ayaq hangat nih... Dah la hujan... Last2 sume orang mai berhimpun kat bawah tempat yang ibu n amin duduk tadi..

Ni dua orang anje tok... suka berebut kuasa dua orang nih... Tapi chumim selalu kalah la ngan amin... haha.. ibu suka tengok amin gaduh ngan chumim pasai berebut tok... " mak aya".. mak saya... nyomel sungguh ibu rasa...

Kita semua kecuali chumim berteduh kat bus stop.. haha.. mana ada bas.. Tapi tempat dia cam bus stop je... Mas ni hujan lebat sgt.. Walaupon kita ada payung yang di sewa... Dasat2.. satu payung 20,000 rupiah... Sewa je la sebab kalau x sewa kang basah lencun plak.. haha

Amin ngan chumim... Ibu suka gambaq nih.. Dua2 orang merah biru di bawah payung biru.... I like... Nampak sgt cantik... Masa ni tengah hujan tau, tapi tak nampak cam hujan pon amin kan? heran gak ibu tengok gambaq nih..

Ibu dan anak sedang berpayung menuju ke tempat makan... Amin hari tu asyik nak peluk chumim je.. Mentang2la, baju sama kaler...Maka ibu pon jalan la berdua2an dengan bapak dengan senang hati.. Tok plak berdua2an dengan tokwan... Ooopppss... baru ibu perasan, kita mmg berjalan berpasang2an... tapi ada satu pasangan tu berdukungan... hehe...

Ha, ni baru berjalan berpasangan... Masa ni chumim dah tak larat dah la nak dukung amin tuh.. hehe

Ni anje tok... sapa lagi, amin syidi la... nasib baik adik amin tak lahir lagi... Nanti bulan 6 nih, kita tengok, amin hilang takhta x... hehe.. ka amin still mengekalkan takhta sebagai cucu anje tok... hehe... Oklah, setakat ni saja cerita kolam ayaq hangat di Bandung... Macam tak dak citer sgt pon.. maklumlah hujan.. takkan nak berendam hujan2 kot amin nu?... Len kali ada rezeki kita p lagi na amin... Insyaallah... Ibu sayang amin sgt2.. ummuuuaaahhhh

2 comments:

  1. sonoknya, time akak p ngan abah dulu blom ada anak2.. lamanye dah... x lama no aar, dapat 3 anak dlm masa 5 tahun jer.. he hee.. x sompat p mana2 asyip p sopping jer,...

    ReplyDelete
  2. bestnya akak... 3 anak dalam masa 5 tahun... meriah kehidupan...

    ReplyDelete