Blogger Backgrounds

Tuesday, December 21, 2010

Pesta Pulau Pinang 2010

Jom kita p Pesta Pulau Pinang.... Memang x sah kalu orang dok kat penang, x pi pesta pulau pinang nih.... Maka ibu n bapak pon decide nak bawak amin p Pesta Pulau Pinang... Kita p Pesta Pulau Pinang last saturday... 18 December 2010... Dah 3 minggu dah pesta berlangsung baru ibu n bapak berpeluang bawak amin p pesta...

Ni tiket nak masuk pesta PP.... kalu x silap ibu last year 4 ringgit... kali ni 3 ringgit plak... bagus2...haha... Ibu lupa la 3 ka 4 ringgit last year...

Kronologi citernya camni.... dalam pukul 4 tu, kita sume (amin, ibu, bapak, mak teh n chu mim) berangkat dari rumah kita kat seberang jaya ke belah pulau... Awalnya p padahal pesta start kul 7 malam... haha.. ini adalah disebabkan ibu ada kelas dari kul 5 sampai kul 7.... So, alang2 kita angkut sume sekali n lepak la kat opis ibu k....Kita sampai USM dlam kul 4.45 ptg... Aduh, lama sungguh atas bridge... Jammed giler... Ramai sungguh org nak p pulau... Nasib baik kita kuaq awai.. Kalu x, habis la ibu... huhu...
Amin layan tido dalam opis ibu.... Asal dok kat opis ibu je tido.. asal tido je p opis ibu... huhu


Lepas ibu balik kelas tu, kita pon bersiap2 la ke pesta PP.... Kita p lepas maghrib... Orang dah ramai giler.... Kita parking punyala jauh....Tapi takpe, tu perkara normal kalu kita p pesta PP... Kalu nak senang naik motorla... hehe


Posing2 depan pesta shoppe... Amin still tido lagi.. tido sungguh anak ibu nih...


Amin ngan ibu kat depan "istana hantu".... Dasyat gak arr dia punya hantu.. dok kat luaq pon rasa takut dah... haha



Amin ngan bapak kat pokok yang bercahaya... lebih kurang i-city la nih.. haha... x leh p i-city pon tangkap gambaq kat sini pon jadi la... haha


Ni gambaq amin yang dah bosan dengan hiruk pikuk pesta tuh... Ibu n bapak bawak amin dok kat terpi2 coz bising sgt.. takut rosak lak pendengaran amin nnt... sementara tunggu mak teh n chu mim jumpak kita, kita main2 dulu kat situ... X tau la depa p mana... kita dah berpecah....


Then, mak teh n chu mim pon sampai... kita pon balik....


Bagi ibu yang tiap2 tahun sampai pesta PP nih, tahun ni sangatlah tak bestnya... Tak dak apa pon yang berkenan untuk dibeli... Sume benda macam x best.... Satu lagi tahun ni ibu x leh main apa2...tu yang x best tu... amin x besaq lagi... nnt amin besaq ibu bawak main mainan dia k...
p/s teringat kenangan masa belajaq dulu... selalu masuk pesta free... hehe...

No comments:

Post a Comment