Blogger Backgrounds

Wednesday, August 4, 2010

Amin's first cereal....

Hari ni ibu nak entry makanan pejal pertama amin.... hehe... Amin dah masuk 5 bulan... So ibu decide la nak bagi amin makan cereal la plak.. Kalu ikut pakar pemakanan, amin boleh start makan masa amin masuk 6 bulan nnt.. haha... ibu telah membelakangkan pakar pemakanan... Teruk sungguh ibu ini... Takpe.. saja je ibu nak bagi amin rasa makanan pejal awal sket.. haha.... best2...Lambat arr tunggu 6 bulan.. haha

Pagi2 lagi ibu dah masak nasi untuk amin.. bubur nasik la kiranya nih... Lepas dah masak, terus ibu blenderkan nasi tu... maka jadila macam gambaq kat atas tu.... Lepas tu masak sayur hijau plak.. Ibu nak ajaq amin makan sayur hijau dari awal coz takut jadi cam ibu plak nnt... fobia ngan klorofil... haha.. Tapi ibu tak masukkan sebarang garam or gula k... coz kempen pemakanan yang baru ni, makanan baby, x leh langsung ada gula or garam... So, amin x leh la makan makanan baby yang instant tu la tau... haha.. takpe2.. ibu dan tok masakkan kat amin tiap2 hari k... nampak x dalam bowl amin tu.. Sayur hijau x blender.. camne amin nak kunyah tu?.. tok terkejut tgk ibu letak macam tu... haha... Ibu bagi amin air sayur tu je.. Sayur dia ibu suruh tok makan la.. hehe..

Tgk tu, bukan main sedap lagi amin makan... Ibu seronok la suap amin nih... Sayang anak ibu..


Amin ni x sabaq2.. ibu nak cedok yang baru dia dah nangis.. ni bukan botol susu tau amin nak sedia ada makanan dalam mulut.. Ibu kena cedok dulu bubur ni baru boleh suap amin... Sayang anak ibu nih...


Bestnya amin makan.. Habis semangkuk tu amin makan... Ibu syok la.. nak pi tambah lagi.. Tapi tok kata, sudahla.. satg pecah perut plak.. haha... Tok kata makan sehari sekali je.. Nanti bila 6 bulan baru boleh makan sehari 2 kali... yang lain tu amin minum susu je k...




Tengok tu.. habis comot anak ibu.. Nasib baik ibu ambil langkah berjaga2.. buang baju dulu.. haha.... Nanti ibu suap amin makan lagi ye sayang.... ummuuaaahh2... sayang anak ibu...

No comments:

Post a Comment