Blogger Backgrounds

Monday, August 9, 2010

amin dah ada passport....

Hari ni ibu nak entry pasal amin dah ada passport... hehe... sebelum ni ada surat beranak n mykid je... Sekarang dah ada passport pon... Untung sungguh amin nih... Amin tau dak, ibu dah besaq baru ada passport tau.. amin ni baby2 pon dah ada passport.... Haa... sujud syukur cepat.... hehe...Thanks to ALLAH tau...
Baru je ibu bawak amin pi wat passport nih... Kira jenuh gak la kita menunggu kat pejabat imigresen tuh... Ingatkan x payah bawak amin masa nak wat passport nih.. Nasib baik ibu tepon dulu.. Ibu ingat x mau bawak amin la.. mesti orang ramai n kena tunggu lama... Tapi pegawai tu kata amin kena mai gak.. haha.. Depa nak suh amin sign kot... haha... tak pon cap jari... Camne tuh?

Ha.. ibu nak citer camne kita tangkap gambaq passport amin.. Ibu punyala musykil camne la nak tangkap gambaq passport amin nih.... Pegawai imigresen tu kata kena tangkap kat kedai gambaq la coz kat sana x dak facility untuk baby.. tu yang ibu ingat bila nak p wat passport x yah bawak amin.. hehe.. Ibu ngan bapak pon bawak la amin pi kedai gambaq...Masuk2 dalam kedai gambaq tu, cakap kat depa nak tangkap gambaq passport.. depa tanya amin leh duduk x?.. ibu kata x leh la.. haha.. terus depa bentang tilam n kain biru... dalam hati ibu... haha.. camni rupanya tangkap gambaq baby... depa kata senang je nak tangkap gambaq amin ni... kalu baby len, lama gakla ambik masa... haha.. ibu kan dah latih amin tgk kamera sejak lahir lagi... ummuuahhh, sayang anak ibu...
ok, berbalik citer kat pejabat imigresen... tiap2 kali depa panggil, amin kena pi sekali.. haha.. mula2 ukoq tinggi... amin baru 67cm... Pastu pegawai tu pon buat la apa yang patut... pastu tunggu lagi untuk bayaq plak.. lama gak la... Amin punya passport RM 150 je untuk 5 tahun... Ibu ingat RM 300.. Rupa2nya untuk umur 12 ke bawah RM 150 je... bestnya... Pastu, lepas sejam barula dapat passport.... Masa tu baru kul 12.30 tgh... So, kita pi jalan2 dulu... Pukul 4.55 ptg baru kita pi ambik passport amin.. haha.. Pejabat imigresen pon dah nak tutup daa... Kiranya seharian la kita wat passport untuk amin... ummuuuaahhh2.. sayang anak ibu...

No comments:

Post a Comment