Blogger Backgrounds
CafeMom Tickers

Thursday, February 11, 2010

Make 'barut' for my baby....


Aku sekarang ni sedang menghitung hari menunggu kelahiran my first baby boy.... tak tau la... bila scan depa kata boy.. So, i just assume, he is a boy... hopefully my dream comes true...
Nak citer pasai 'barut'... mak aku kata, 'barut' ni mama baby tu kena wat sendiri... baru best... beli punya tak mau... nanti baby nangis sebab mama dia x buat barut untuk dia... betul ke?.. sebenaqnya, my mum want me to make the 'barut'... maklumlah, dah lama aku tak menjahit... huhu... Tapi takpe, aku pon nak tgk my baby pakai hasil kerja tangan sendiri...

So, first of all, we have to buy 'plain 100 % cotton'..... mak suruh beli warna putih.. warna lain x mau.. x suci murni... mak ni mmg comel la.. sume benda nak warna putih... mak kata nanti mak x nampak semut gigit cucu dia.. huhu... mak lagi sayang cucu dia dari aku... huhu



Pastu potong ikut saiz kaki mama dia... ukur bahagian betis... haha... betis aku dah la bengkak... Camne kalu mama dia kurus cam adik aku eyek tuh?... x tau la... satg anak dia mesti x muat nak pakai barut tu.. huhu... ukur punya ukur jadilah barut bersaiz 40 cm x 10 cm....dekat tengah tu kasi potong cam melengkung sket untuk elakkan dari terkena najis baby nanti.... kalau baby lahir kecik, leh balut 2 kali.. haha...


Buat banyak saiz coz baby cepat besar.... best sgt... ha, lupa plak... tali untuk barut baby mestila kena beli jugak....nak beli velcro tape pon boleh.. tapi x tahu la tahan ke x kalu lama-lama nanti.... mula2 nak beli tali warna warni, tapi my mum suh beli warna putih jugak... huhu. ingatkan leh la wat barut tu bagi nampak berseri2 sket... baru vogue....





Senang je jahit barut ni sebenarnya... Ingatkan susah... berapa minit je dah siap 1 barut... Nanti leh la my baby pakai barut hasil kerja tangan aku nih.... Tapi senang2 pon, malam tu aku nagis gak la pasai kaki jadi macam kena untut... huhu... dah la bengkak, sakit la tu... takpe, mama rela, just because of u my son.... (Bila nak keluaq mai jumpak mama nih?.. Welcome to planet of the earth)












No comments:

Post a Comment